Over Fagja
Wie is
Fagja

Over Fagja


Fagja Kloosterman heeft Orthopedagogiek gestudeerd aan de Rijks Universiteit te Groningen. Zij heeft vervolgens ruim 10 jaar gewerkt bij een Onderwijs Begeleidingsdienst voor het zoeken en vinden van oplossingen voor kinderen met leer- en gedragsmoeilijkheden.

Gedurende haar loopbaan heeft zij zich in toenemende mate gespecialiseerd in ouder- en kindbegeleiding, zowel in 1:1 situaties als in groepsverband. Daarnaast is ze zelf moeder van een jongen en een meisje.

Fagja is op basis van haar ervaring er van overtuigd geraakt dat de beste resultaten voor een gedragsverandering worden bereikt, wanneer er een actief samenspel plaatsvindt tussen het kind, de ouders en de school.  Een samenspel waarin de ouders en leerkrachten een belangrijke rol hebben bij het ondersteunen, stimuleren en motiveren van het veranderingsproces. In de begeleiding gaat Fagja er vanuit dat ieder mens zijn eigen oplossingen in zich draagt. Daarom gaat ze samen met u en uw kind op zoek naar dat, wat tot de mogelijkheden van verandering behoort.

Naast methoden en technieken uit de handelingsgerichte pedagogiek gebruikt Fagja methoden uit de Oplossingsgerichte Therapie, Neuro linguïstisch Programmeren (NLP), Systemisch Werken, Rationeel Emotieve Therapie (RET), Cognitieve Therapie, hypnotherapie en spel- en creatieve therapie.